Olifanten, leeuwen & inpakken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Esther Cardol - WaarBenJij.nu Olifanten, leeuwen & inpakken - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Esther Cardol - WaarBenJij.nu

Olifanten, leeuwen & inpakken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 April 2013 | Nederland, Nijmegen

De afgelopen weken zijn voorbij gevlogen, tentamens zijn gemaakt en de eerste week van mijn stage zit er alweer op! Heb het hier erg naar mijn zin, maar over 1,5 dag loop ik de deur van het NCMLS uit en begint het avontuur op weg naar Africa!

Het dringt nog niet echt tot me door dat ik aan het einde van deze week op Zambiaanse bodem sta, maar nu ik druk bezig ben met de laatste voorbereidingen en het voorlopige programma heb gezien komen de kriebels wel. Het programma is erg afwisselend met momenten om te relaxen maar ook lange dagen onderweg. De eerste week staat kort samengevat in het teken van schoenendozen uitdelen (2 dagen), meewerken op een project, een bezoek aan Seed of Hope (waterfilters) en een overnachting bij een gastgezin thuis. Aan afwisseling geen gebrek, maar het “echte” vakantiegevoel zit er niet helemaal in, want we worden elke dag om 7.00u aan het ontbijt verwacht en dat is toch wel vroeg… Wie weet kom ik dus wel als ochtendmens terug als dit ritme er eenmaal in zit!

Na een week in Koti ni Eden gaan we op zaterdag met de bus naar Livingstone. We vertrekken om 03.30u (’s ochtends!) vanaf de compound en zijn hopelijk rond 20.30u in het hotel. Een lange dag reizen dus, maar ook wel weer gaaf om dwars door het land te rijden en er op die manier ook veel van te zien. De laatste drie dagen van de tijd in Zambia brengen we door in een hotel in Livingstone, waar we een beetje meer de toerist gaan uithangen. Op het programma staat onder andere een bezoek aan de Victoria Watervallen, een bootsafari en safari per auto in Botswana, een boottocht bij zonsondergang en een keuzeactiviteit. Deze laatste moet ik vanuit Nederland reserveren en dat kan van alles zijn. Vanuit het hotel worden een aantal dingen aangeboden zoals raften, kanoën, bungeejumpen, paardrijden maar ook olifant rijden, een wandelsafari en een ontmoeting met leeuwen. Waarschijnlijk ga ik voor het ritje op de olifant, want dat is toch wel heel bijzonder! Op de tweede plek staat de ontmoeting met leeuwen, maar een ding weet ik zeker: bungeejumpen ga ik in ieder geval niet doen ;-)

Voor ik kan vertrekken moet ik nog wel even mijn koffer inpakken en dat is toch lastiger dan gedacht. Normaliter neem ik alleen teveel boeken en kleding mee op vakantie, maar meer hoeft er niet mee. Nu moet er echter een halve apotheek in mijn koffer samen met een overlevingspakket (op Verkade biscuitjes was een paar dagen Zuid-Sudan ook te overleven aldus een niet nader te noemen persoon, dus Zambia vast ook) en allerlei kleding. Voor boeken zijn er gelukkig ook lichtgewicht exemplaren te leen bij de bibliotheek, dus na mijn bezoek aan de bieb waren er daar geen dwarsliggers meer te vinden… Op vakantie zonder boeken kan ik namelijk niet! Hopelijk passen al deze dingen in mijn koffer en blijft deze ook binnen de bagagelimieten, wat waarschijnlijk nog een aardige uitdaging gaat worden.

Voor nu is dit waarschijnlijk het laatste berichtje vanuit Nederland. Ik hoop in Zambia deze weblog bij te kunnen houden, maar mocht dit niet lukken omdat er bijvoorbeeld geen stroom is (om over internet nog maar te zwijgen) dan komen de verhalen online als ik weer thuis ben.

Mocht je me willen bereiken terwijl ik in Zambia ben dan kan dit het beste per sms op een tijdelijk nieuw nummer: +31 (0)6 22 41 79 33. Mijn normale nummer is onbereikbaar tot ik weer in Nederland ben of ik mijn email lees ligt aan de beschikbaarheid van internet... Reacties op deze site probeer ik regelmatig te lezen, maar ook dat is afhankelijk van… want it’s Africa!

Tot gauw, hopelijk vanuit een Zeer Zonnig Zambia!

  • 23 April 2013 - 00:35

    Ton Bannink:

    Boeken mee .. ? Denk je dat je tijd hebt om te lezen ... ? ;-)
    Leuk te zien Esther, dat je er zo druk mee bent. Wordt vast een heel bijzondere ervaring. Cu in Düsseldorf !
    O ja. De olifanten hebben dan een vrije dag, dus wij gaan gezellig bungeejumpen.

  • 23 April 2013 - 09:24

    Helene Van Harten:

    Esther,

    Als je gaat raften bij vic falls doe dan het raft met peddel. dat leek mij toen te spannend , maar als je op de rivier zit baal je dat je niet in de peddel raft zit. Als het heet is is dit echt de ideale dagbesteding. Dieren kun je het beste bij zonsopgang en zonsondergang op zoeken. en o ja ik heb het record uit het raft vallen op mijn naam staan dus er is nog iets te verbeteren.

    geode reis

    helene van Harten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 22899

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 18 September 2016

Stage #2: Macha Research Trust

19 November 2014 - 30 Juni 2015

Opnieuw naar Africa: stage in Zambia

10 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Tweede reis naar Africa: South Africa & Zambia

26 April 2013 - 09 Mei 2013

Mijn eerste reis naar Africa: Zambia

Landen bezocht: