Eindelijk weer terug bij mijn Afrikaanse familie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Cardol - WaarBenJij.nu Eindelijk weer terug bij mijn Afrikaanse familie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Esther Cardol - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer terug bij mijn Afrikaanse familie!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo almal!

Hier even een kort berichtje vanuit het prachtige, warme Zuid-Afrika! Inmiddels ben ik alweer een paar dagen hier, bijna geacclimatiseerd - temperatuurverschil van ±36-38 graden - en de lange vlucht vanuit Amsterdam is vergeten, want ik ben weer terug op Afrikaanse bodem en geniet ontzettend van de tijd die ik hier heb!
De eerste dag heb ik in King's Highway Guesthouse doorgebracht, waar ik bij het ontbijt verrast werd door een paar mensen van wie ik dacht dat die in Kenya zouden zijn, niet in Somerset West! Leuk om een dag met hen op te kunnen trekken en bij te praten, want de laatste keer dat ik ze zag was toen ik ze in Zambia op de bus zette voor hun verhuizing naar Nairobi.
Na een dag met hen te hebben doorgebracht was het eindelijk tijd om naar het hostel terug te gaan! Kon niet helemaal geloven dat ik hier na 10 maanden weer terug zou zijn, maar net voor tien uur 's avonds was het toch echt zover! Gelijk naar binnen om nog net voor bedtijd een paar mensen een knuffel te kunnen geven, maar moest nog een nachtje wachten voordat ik de kids kon begroeten. 's Ochtends voor het ontbijt maar snel langsgegaan, want voor hen was het de eerste schooldag na de zomervakantie. Basisschool begint hier om 7:30u dus dat is best haasten 's ochtends met niet 2 maar nu 3 kinderen! Niet dat ik het erg vind om ineens met een ukje van 5 maanden in de weer te zijn, dus dat komt goed uit! Terwijl ik dit namelijk schrijf zit ik ook op te passen en tussendoor kan ik bijpraten, over malariazaken praten en samen met Y werken aan m'n onderzoek dat bijna gaat beginnen! Zodra de twee oudste kids uit school komen speel ik vooral spelletjes met hen, maar nu zit ik lekker met de kleinste te spelen en zo eens een rondje lopen buiten met de kinderwagen.

Leven in het hostel is trouwens heel vertrouwd, behalve dat ik nu een eigen kamer heb, geen schoonmaak- afwas- of tuinier duties heb en ik een back-up heb als ik niet op tijd voor het ontbijt ben, want dan kan ik gewoon binnenlopen en met Y ontbijten. Heel relaxt dus om hier een weekje te zijn en ZO goed ook! Geniet hier ontzettend van en in het weekend wordt het nog beter, want dan krijg ik een speciaal ontbijt bij Spurs nog voor m'n verjaardag, want dat is familietraditie hier! De kids vinden het dus absoluut niet erg dat ik net deze week jarig was haha! Ik vond het erg leuk om hier opnieuw mijn verjaardag te vieren en de meegebrachte stroopwafels vielen erg goed in de smaak, vooral bij een Nederlandse deelneemster aan de cursus, want ze kwam aanrennen toen ze ze zag staan in de dining hall!

Tot woensdag blijf ik nog in de hostel, daarna nog een dagje shoppen en wat leuks doen en dan op naar Zambia, waar nurse R en Carmen op me wachten! Plannen voor filmavonden, logeerpartijen en gesprekken onder de prachtige sterrenhemel zijn er genoeg, dus dit wordt een goede tijd naast alle drukte van het onderzoek doen.

Groetjes uit een heet Zuid-Afrika!

Ps. heb op veler verzoek een paar zonnestralen opgestuurd naar NL, hoop dat ze aankomen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 22960

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 18 September 2016

Stage #2: Macha Research Trust

19 November 2014 - 30 Juni 2015

Opnieuw naar Africa: stage in Zambia

10 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Tweede reis naar Africa: South Africa & Zambia

26 April 2013 - 09 Mei 2013

Mijn eerste reis naar Africa: Zambia

Landen bezocht: