Eerste belevenissen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Esther Cardol - WaarBenJij.nu Eerste belevenissen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Esther Cardol - WaarBenJij.nu

Eerste belevenissen in Zuid-Afrika

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Somerset West

Hello!
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik aangekomen in Kaapstad en zit mijn eerste dag in dit land er zelfs alweer op!
Na digitaal uitgezwaaid te zijn op de grote borden bij de ingang van Schiphol, persoonlijk uitgezwaaid door familie en Carla en bij de gate nogmaals digitaal te zijn uitgezwaaid vertrok ik gisteren met een grote blauwe vogel richting het zuiden. De reis verliep prima, europa was grotendeels bewolkt maar vanaf sicilie had ik een prachtig uitzicht. De hoeveelheid turbulentie viel mee en met name van de Sahara heb ik genoten: meer dan twee uur lang alleen maar zand met af en toe wat rotsen en zandduinen. Bizar!
Heb uitgebreid kennis gemaakt met de cultuurverschillen en vooroordelen daarover tussen Europeanen en Zuid-Afrikanen en mijn Cubaanse-in-ZA-wonende buurman voegde daar weer een nieuw perspectief aan toe. To be continued!

Na een rondvlucht over Cape.Town by night stond ik vrij snel in de rij voor de douane. Het was hier relatief rustig met ongeveer 300 niet-zuid-afrikanen en binnen een half uur kon ik twee stempels aan mn verzameling toevoegen en mag ik drie maanden in dit land blijven!

Achter de schuifdeuren zou iemand van FCE staan met een bordje om me op te halen. Toen de deuren open gingen stond daar een bekend gezicht, nl iemand die een paar dagen hielp in het guesthouse in Zambia (Riette)! Ze was samen met een meisje gekomen die ook de dischipelschapstraining gaat doen, mijn eerste klasgenootje dus.
Afgelopen nacht sliepen we in het guesthouse van FCE in Somerset West, een prachtige buurt vlakbij het strand en naast een golfbaan. Vandaag heb ik hier wat rondgelopen, geholpen in het guesthouse en genoten van het heerlijke weer! (voor een indruk van deze mooie vakantiebestemming: http://www.kingshighway.co.za en dan Somerset West) Nog even aan het zwembad gelegen en wat mensen van FCE leren kennen. Leuk om deze tak van de organisatie wat beter te leren kennen en te zien hoe alles achter de schermen eraan toe gaat.
Qua taal is het nog een beetje zoeken, Afrikaans verstaan gaat beter dan spreken, al kom je best ver als je alle NLse grammatica weglaat. Niet iedereen hier spreekt Afrikaans, maar er is er eentje die ook goed nederlands verstaat, nl de hond! Voertaal voor straks is wel engels en vandaag ook grotendeels want er zijn engelssprekende gasten en die kinderen hebben zich vandaag prima vermaakt door met Merilyn en mij naar de speeltuin en het zwembad te gaan bij het guesthouse. Gezellig kletsen, 20 keer uitleggen waar NL ligt en dan nog vragen ze of je uit Amerika komt maar ook horen hoe het leven in Jo'burg is.Was al met al een heerlijk relaxt dagje en morgen hoef ik pas om 10:00 klaar te staan om met de auto door te gaan naar het dorpje waar ik komende maanden blijf. Van Kaapstad heb ik vandaag nog niet zoveel gezien, maar er zijn al plannen in de maak om een vrij weekend daarheen te gaan :)

Voor nu brei ik er een einde aan, het avontuur wacht! (en mn bed ook) ;)

  • 12 Januari 2014 - 00:32

    Ton:

    Hoi Esther, leuk te lezen dat je goed en wel bent aangekomen in Z-Afrika en door Riette bent afgehaald. Toch wel fijn om een daar gelijk weer een bekend gezicht te zien. Leuk te lezen dat je hebt overnacht in Somerset-West. Vast goed uitgerust in dit heerlijke guesthouse. (heb die luxe ook eens mogen ervaren na een periode van een primitief verblijf in die regio). Begrijp dat je nu door gaat naar Wolseley? Doe mijn groeten aan Neels, Anita en Carel als je hun daar treft.

  • 12 Januari 2014 - 14:29

    Dirk Orth:

    Pas op voor de leeuwen en krokodillen. Want die kunnen je ook opeten.
    Van Dirk

  • 12 Januari 2014 - 23:11

    Linda W.:

    Wat leuk om te lezen Esther! Fijn dat het de reis goed is verlopen en dat de stempels zo snel geregeld waren! Het moet bijzonder zijn geweest om daar gelijk een bekend gezicht te zien, wel leuk natuurlijk! Ik ben benieuwd naar je avonturen dus ik blijf je volgen.

    Liefs, Linda

Tags: FCE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 22958

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 18 September 2016

Stage #2: Macha Research Trust

19 November 2014 - 30 Juni 2015

Opnieuw naar Africa: stage in Zambia

10 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Tweede reis naar Africa: South Africa & Zambia

26 April 2013 - 09 Mei 2013

Mijn eerste reis naar Africa: Zambia

Landen bezocht: