Terug naar Africa! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Esther Cardol - WaarBenJij.nu Terug naar Africa! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Esther Cardol - WaarBenJij.nu

Terug naar Africa!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Oktober 2013 | Nederland, Nijmegen

Hallo almal!

Welkom (terug) op dit weblog waarop ik mijn avonturen ga bijhouden op weg naar en tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika & Zambia!

Over ruim twee maanden ga ik het winterse Nederland verruilen voor een zomer in Zuidelijk Afrika. Na mijn reis naar Zambia van afgelopen voorjaar was al snel duidelijk dat ik terug wilde naar het mooie en indrukwekkende Africa en na een hoop geregel heb ik nu de mogelijkheid om enkele maanden terug te gaan naar dit continent en de organisatie waarbij ik verbleef: Foundation for Cross-cultural Education (FCE)!

Allereerst ga ik naar een klein dorpje in de buurt van Kaapstad (Zuid-Afrika) waar ik drie maanden zal verblijven. Hier ga ik de discipleship mission training (DMT) doen: een training in discipelschap en het uitdragen van mijn geloof in de alledaagse dingen. Deze training duurt drie maanden (januari-maart) en zal een hoop uitdaging bieden en compleet anders zijn dan mijn studie in Nijmegen. Mijn studie zet ik dan ook op een laag pitje en zal ik hervatten als ik weer terug ben in Nederland. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn om met een groep internationale mensen samen te leven en leren en zal mijn belevenissen regelmatig proberen op te schrijven op deze blog, net als mijn belevenissen vanuit Zambia.

Na de DMT is het namelijk het plan om door te reizen naar Zambia, om daar een aantal weken mee te helpen in de kliniek van FCE. Tijdens mijn vorige reis heb ik daar een middag geholpen in de kliniek die draaiende gehouden wordt door 1 verpleegster. Een paar extra handen zijn hier dus nooit overbodig, dus ik hoop daar mijn bijdrage te kunnen leveren. Hoe het allemaal precies gaat lopen weet ik nog niet, want de details moeten nog uitgewerkt worden. Wanneer ik hier meer over weet zal ik dit ook via deze weblog met jullie delen.

Ik vind het leuk als jullie mijn avonturen op weg naar en in Africa volgen, dus tot de volgende keer!

Ps. Een berichtje krijgen bij elke update van deze weblog? Meld je aan door je emailadres in te vullen in de kolom links van dit bericht onder het kopje 'blijf op de hoogte' of reageer op dit bericht of mail mij rechtstreeks even, dan voeg ik je toe.

  • 27 Oktober 2013 - 23:11

    Alyda:

    Super Esther dat het allemaal doorgaat, ik ga je zeker volgen. Een hele goede tijd daar en Gods zegen op je reis en verblijf daar. Groetjes, Alyda

  • 02 November 2013 - 06:15

    Tilly & Kees Klaassen:

    Voor mij persoonlijk betekent heel veel dat iemand van de travelgroup verder gaat m et FCE
    ik ben daar e c h t heel dankbaar voor
    Ik ben van plan je in 2014 in wolseley op te zoeken
    Misschien kom ik je wel van het vliegveld in Kaapstad halen want ik ben v an plan om begin
    december naar Somerset West - Zd. Afrika te gaan en een beetje te helpen in r guesthouse van
    FCE ( www.kingshighway.co.za)
    Veel wijsheid bij de voorbereiding Esther en ik weet zeker dat t voor jou een werkelijk onvergetelijke tijd gaat worden
    ik las vanmorgen in een dagboekje dat als wij gehoorzaam zijn ( dat ben jij nu) en grote dingen gaan gebeuren

    hartelijke groet
    tilly(slaapt nog)
    kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 22988

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 18 September 2016

Stage #2: Macha Research Trust

19 November 2014 - 30 Juni 2015

Opnieuw naar Africa: stage in Zambia

10 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Tweede reis naar Africa: South Africa & Zambia

26 April 2013 - 09 Mei 2013

Mijn eerste reis naar Africa: Zambia

Landen bezocht: