Aftellen: nog anderhalve week! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Esther Cardol - WaarBenJij.nu Aftellen: nog anderhalve week! - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Esther Cardol - WaarBenJij.nu

Aftellen: nog anderhalve week!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

31 December 2013 | Nederland, Ermelo

Hallo!

Op de valreep nog een berichtje op deze blog in 2013! De weken sinds mijn vorige berichtje zijn voorbij gevlogen en over 10 dagen is het echt zo ver, dan ga ik terug naar Africa! De vliegtickets zijn geboekt, mijn collectie vaccinaties is nòg verder uitgebreid, de backpack staat klaar om ingepakt te worden, m'n kamer is leeg en onderverhuurd en sinds vanmiddag ben ik in het bezit van een Zuid-Afrikaans telefoonnummer (+27(0)603982516) dus in ieder geval via sms op dat nummer en whatsapp op m'n normale èn nieuwe nr bereikbaar!

De lijstjes met dingen die er nog geregeld moeten worden groeien inmiddels niet meer zo hard aan de onderkant als aan de bovenkant, maar de inpaklijst des te harder! Wat neem je mee voor zo'n tijd (januari-mei) en naar twee verschillende landen? Het is een heel gepuzzel. M'n eigen apotheek staat al klaar en aan de hoeveelheid malaronepillen te zien (zes doosjes!) ga ik echt een tijdje weg! Gelukkig is het nu volop zomer in Zuid-Afrika, varieert de temperatuur overdag tussen de 25-33 graden en koelt het niet enorm af, dus alle winterkleding kan thuisblijven. Geen Hollandse winter voor mij, maar een Zuid-Afrikaanse zomer en een Zambiaanse herfst. Best leuk, twee zomers en herfsten in één kalenderjaar ;-) Na de discipelschapstraining in SA reis ik door naar Zambia. Wat ik daar precies ga doen en hoe ik erheen reis weet ik nog niet, maar dat wordt vanzelf bekend als ik in Zuid-Afrika ben en komt dan ongetwijfeld op deze blog te staan.

Voor nu eerst nog even een week genieten van Hollandse lekkernijen en gemakken zoals drop en het openbaar vervoer (hoewel de NS er soms alles aan doet om een Afrikaanse dienstregeling te rijden...) en dan afscheid nemen van iedereen. Niet de leukste bezigheid, maar het hoort erbij.
Vrijdagochtend 10 januari vertrekt mijn vlucht vanaf Schiphol linea recta richting Kaapstad, waar ik na een kleine twaalf uur vliegen hoop aan te komen. Zal wel even omschakelen zijn, maar ik heb er zin in!

Hoe mijn programma er precies uit gaat zien weet ik nog niet, maar de lessen zullen zijn van 8:30-16:00u, vijf tot zes (!) dagen in de week. Een vol programma dus, maar na anderhalve maand vakantie ben ik daar ook wel weer aan toe, hoewel half negen les niet mijn favoriete tijd om te beginnen is ;-)

Zoals het er nu naar uitziet ben ik in ieder geval in Zuid-Afrika bereikbaar via telefoon (+27(0)603982516), whatsapp, mail en Facebook. Skypen en bellen (via Viber) behoren in principe ook tot de mogelijkheden, maar daarvoor moet ik eerst toegang tot het netwerk van FCE regelen. Ik zal helaas niet in staat zijn om rooksignalen of postduiven te ontvangen, maar post kan wel gestuurd worden. Wil je het exacte adres hebben? Contact me dan even via een van bovenstaande opties!

Ik vind het leuk om op de hoogte te blijven van wat er in Nederland gebeurd, dus alle berichtjes zijn welkom!

Wil je op de hoogte blijven van mijn avonturen in Africa? Meld je dan aan om updates te ontvangen per mail via de inschrijfmogelijkheid daarvoor in de kolom links van dit verhaal!

Totsiens!

  • 01 Januari 2014 - 21:55

    Alyda:

    Hoi Esther,

    Wat is de tijd snel gegaan, nu komt het echt al heel dichtbij! Veel succes nog met de voorbereidingen en een hele goede reis en tijd daar gewenst. We denken aan en bidden voor je en gaan je volgen op je blog. Gods zegen gewenst voor je verblijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 22977

Voorgaande reizen:

26 Juni 2016 - 18 September 2016

Stage #2: Macha Research Trust

19 November 2014 - 30 Juni 2015

Opnieuw naar Africa: stage in Zambia

10 Januari 2014 - 28 Mei 2014

Tweede reis naar Africa: South Africa & Zambia

26 April 2013 - 09 Mei 2013

Mijn eerste reis naar Africa: Zambia

Landen bezocht: